Från Tokyo till Hagalund – specialutställning 17 april 2024 – 22 mars 2026

Piirrettyjä siluetteja japanilaisen populaarikulttuurin piiristä.

Från Tokyo till Hagalund - japansk populärkultur som hobby i Finland -specialutställning 17 april 2024 – 22 mars 2026

Anime, manga, cosplay, J-rock…! Leikki – Lekmuseets specialutställning fördjupar sig i hobbyn kring japansk populärkultur i Finland. Japansk populärkultur steg fram som ett intresse och en viktig del av identiteten för många unga i början av 2000-talet. Idag består hobbyisterna redan av flera generationer, och intresset visar inga tecken på att rinna ut. Utställningen framför japanska serier, animation, spel, mode, musik och även fanart.

På utställningen Från Tokyo till Hagalund har du möjlighet att bland annat prova på att teckna manga, spela japanska arkadspel, undersöka en hobbyists rum och leka i animefigurernas miniatyrvärld. Utställningen har utvecklats i nära samarbete med hobbyister och riktar sig till alla som är intresserade av ämnet, från skolåldern uppåt.

Samarbetspartner

Med också