mustavalkoisessa valokuvassa kolme poikaa istuu leluautojen päällä pihalla.

Lelu, leikki ja mielikuvitus turvaa tuomassa

Muistokeruu lapsuuden turvaleluista ja haastavista kokemuksista 1.5. – 13.6.2021

Lelumuseo kerää muistoja turva- ja lohtuleluista sekä erilaisista haastavista lapsuuskokemuksista!
Haluamme nostaa esille lapsuuden valo- ja varjopuolia eri ajoilta uudistuvan museon päänäyttelyssä omassa osiossaan. Lelumuseo Hevosenkenkä muuttaa ja uudistaa näyttelynsä vuosien 2021 – 2022 aikana.

Koitko sinä lapsuutesi aikana jonkun vaikean kokemuksen, josta selviämisessä lelu, leikki tai mielikuvitus auttoi sinua? Koitko esimerkiksi turvattomuutta, yksinäisyyttä tai pelkoa, jouduitko luopumaan tai pakenemaan? Miten selvisit kokemuksesta? Kerro muistosi Lelumuseolle oheisella kyselylomakkeella ja autat meitä tuomaan esille erilaisia lapsuustarinoita!

Vastaa kyselyyn tästä.